Thursday, 22 December 2011

Bebas!!!

Sekian lama ku menunggu saat2 ini akhirnya sampai jugak mase nyer..hehe!! Besbas,aku bebas dri s'gala2 kepenimtan yg melanda dri ku slama 2bulan selepas selesai krusus CCTV d'kemaman... Sekarang aku cuti sem selama 2minggu jew..tahun depan, 9/1/2012 aku mula daftar masuk sem 5 akhir... So,tanpa ku brpkrn pnjng yg aku thu skng nk enjoy puas2 slma 2mmgu nie.... aku bebas!! aku nak enjoy!! hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahohohohohohehehehehehehihihihihihihihihuhuhuhuhuhuhuhu

Wednesday, 30 November 2011

Anugerah Supermokh Milik Mat Yo

     Norshahrul Idlan Menang Anugerah Supermokh 

 

 

PETALING JAYA – Penyerang berbisa pasukan Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha tidak menyangka terpilih untuk memenangi dua anugerah utama pada majlis Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2011.
Norshahrul Idlan, 24, meraih Anugerah Penyerang Terbaik dan Anugerah Supermokh/Pemain Paling Bernilai yang pertama kali diperkenalkan sempena memperingati lagenda bola sepak negara Allahyarham Datuk Mokhtar Dahari
Pemain kelahiran Besut, Terengganu itu menyifatkan Anugerah Supermokh merupakan kejayaan paling besar yang diterimanya pada tahun ini dan cukup bermakna buat dirinya.
“Saya kurang beraksi dalam skuad negara pada musim ini akibat kecederaan hamstring namun tidak sangka dipilih untuk menerima anugerah ini,” katanya kepada pemberita di sini hari Rabu.
Beliau berkata anugerah itu meniupkan semangat kepada dirinya untuk beraksi dengan lebih cemerlang pada tahun depan.
Menjawab satu pertanyaan, Norshahrul Idlan berkata penyertaan pemain import dalam Liga Malaysia tidak akan menjejaskan prestasi beliau dan pemain tempatan yang lain tahun depan.
“Saya akan buktikan bahawa pemain tempatan adalah lebih baik daripada mereka (pemain import),” katanya.
Sementara itu bekas jurulatih Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim yang akan menyertai pasukan Selangor tahun depan memenangi Anugerah Jurulatih Terbaik 2011.
Irfan Bakti berkata beliau rasa gembira kerana dipilih untuk menerima anugerah tersebut dan ia hasil kerja keras seluruh pasukan Terengganu.
“Ini kali pertama saya menerima anugerah seperti ini dan saya akan jadikannya sebagai pembakar semangat untuk bekerja lebih keras untuk membantu pasukan baru saya iaitu Selangor pada musim baru tahun depan,” katanya.
Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2011
Penjaga Gol Terbaik
Khairul Fahmi Che Mat (Kelantan)
Pemain Pertahanan Terbaik
Norhafiz Zamani Misbah (Negeri Sembilan)
Pemain Tengah Terbaik
Safiq Rahim (Selangor)
Penyerang Terbaik
Norshahrul Idlan Talaha (Kelantan)
Jurulatih Terbaik
Irfan Bakti Abu Salim (Terengganu)
Anugerah Supermokh untuk Pemain Paling Bernilai
Norshahrul Idlan Talaha (Kelantan)
Persatuan Negeri Terbaik
Persatuan Bola Sepak Selangor
Kelab Bola Sepak Terbaik
Kelab Bola Sepak Selangor PKNS

Sunday, 27 November 2011

"Senyum Tak Perlu Kata Apa-Apa"

                               ANAK didik Kim Swee kecewa tumpas kepada Bahrain pada kelayakan Olimpik    2012 di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi. - Foto Yazit Razali

 Tiga mata yang digenggam sepanjang 80 minit pertama lenyap dalam lima minit: Kim Swee
 SUKAR buat jurulatih skuad Olimpik negara, Ong Kim Swee menelan kekalahan 3-2 di tangan Bahrain dalam saingan kelayakan Kumpulan C 2012 malam tadi apabila tiga mata yang digenggam sepanjang 80 minit pertama lenyap dalam tempoh lima minit.

"Saya tidak tahu nak cakap apa, dalam lima minit segalanya berubah," kata Kim Swee dalam sidang media selepas perlawanan di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi. "Dua gol yang kita peroleh sia-sia selepas kehilangan Affize (Faisal) dan Nazmi (Faiz Mansor).
"Saya tidak punya banyak pilihan pada baki 20 minit terakhir selepas Affize cedera dan Nazmi kekejangan otot. Saya terpaksa meletakkan Shukor (Jusoh) dan penyerang, Ferris (Danial) di bahagian tengah dan ternyata kita gagal mengekang asakan Bahrain walaupun mereka bermain dengan 10 orang.
"Malah Irfan (Fazail) terpaksa menghabiskan permainan dengan buku lali yang tercedera dan ini menunjukkan betapa terdesaknya saya dalam minit-minit terakhir permainan. Walaupun sukar untuk layak, saya harap baki permainan ini digunakan pemain untuk belajar."

"Saya mahu pemain saya rehat secukupnya selepas perlawanan ini.
"Bagi saya pemain sudah memberikan yang terbaik dan saya mahu mereka melupakan bola sepak seketika."

Sementara itu, jurulatih Bahrain, Salman Shareeda menganggap perlawanan malam tadi cukup menarik dengan lima gol dijaringkan dan dia menganggap, Malaysia dan Bahrain adalah pemenang selepas masing-masing beraksi cemerlang.
"Cuma di dalam bola sepak kita perlu bermain hingga 90 minit dan walaupun kami ketinggalan dua gol, semangat juang anak buah saya untuk memburu tiga mata selepas tewas di tangan Syria dan Jepun, membawa hasil lumayan," kata Salman.

Selepas mendahului 2-0 menerusi Nazmi (m-30) dan Mahali Jasuli (m-67), Malaysia dikejutkan tiga gol pelawat dalam tempoh lima minit hasil jaringan Saad Saiah Al-Amer (m-81) dan Isa Ahmed Muthanha (m-85, 86).






 
 

Thursday, 24 November 2011

               
               TUTUP...mayat mangsa di tempat kejadian, semalam. Gambar kecil, Samsudin, maut.

KAMPUNG GAJAH: “Arwah ayah gemar membawa cucu bersiar-siar terutama ketika cuti sekolah. Tak sangka kali ini yang terakhir buat mereka,” kata Mohd Tarmizi, 26, anak pasangan warga emas, Samsudin Itam, 65, dan Daimah Lun, 52, yang maut dalam kemalangan ngeri, petang semalam.
Tragedi itu turut meragut nyawa cucu pasangan warga emas berkenaan, Qurratul Ayuni Mohd Halimi, 6, apabila Proton Saga dinaiki bersama tiga yang lain bertembung sebuah treler ketika dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Kampung Pulau Tiga, Padang Gertak di sini, jam 4 petang.                                      
                                          REMUK...treler yang terbabit kemalangan, semalam                       

Dalam kejadian itu, kereta dipandu Samsudin hilang kawalan ketika melalui satu selekoh sebelum bertembung treler tanpa muatan di laluan bertentangan menyebabkan kereta mangsa berpusing beberapa kali.
Kejadian turut mencederakan anak pasangan warga emas itu, Nurul Ayuni, 14, dan dua lagi cucu mereka, Mohammad Danial Halimi, 5, dan Nurul Izzati Mohd Rudy, 3. Mohd Tarmizi ketika ditemui di perkarangan Bilik Forensik, Hospital Changkat Melintang (HCM), di sini, semalam, berkata, arwah bapanya memaklumkan pergi ke Sungai Manik untuk mengambil Nurul Ayuni di Sekolah Menengah Agama Maahad Al-Islah, Sungai Lampam.

Menurutnya, arwah bapa dan ibunya membawa bersama tiga cucu mereka bagi mengambil Nurul Ayuni di sekolah berkenaan.

“Mereka keluar rumah jam 2.45 petang sebelum kami sekeluarga dikejutkan dengan nahas itu jam 4.30 petang.

“Kami tidak menyangka jarak nahas dengan rumah hanya beberapa kilometer. Sebaik tiba di tempat kejadian, saya rebah apabila melihat arwah ayah dan ibu kaku tidak bernyawa di tempat duduk depan kereta,” katanya.

Sementara itu, ibu arwah Qurratul Ayuni, Jawiriah, 31, berkata dia terkilan kerana anak sulungnya itu tidak sempat menjamah kuih pau yang dipesan.
Menurutnya, dia tiada di rumah sejak pagi kerana menjaga kakaknya yang menunggu masa bersalin di HCM.

“Saya sudah berpesan kepada kedua-dua anak, Qurratul Ayuni dan Mohd Danial supaya tinggal di rumah dan jangan keluar ke mana-mana sementara menunggu saya pulang dari hospital.

“Namun, mereka keluar rumah kerana mengikut arwah ayah dan ibu mengambil adik saya, Nurul Ayuni yang selesai menghadapi peperiksaan akhir tahun di sekolahnya,” katanya ketika ditemui di perkarangan HCM.

Jawiriah yang menetap di Pandan Perdana, Kuala Lumpur berkata, dia bersama dua anaknya itu pulang ke kampung sempena cuti sekolah bermula minggu lalu.

“Saya tidak menyangka percutian kami anak-beranak berakhir tragedi kerana anak perempuan saya yang keletah dan cerdik sudah meninggal dunia, manakala adiknya, Mohd Danial patah tulang bahu.

“Saya bersyukur kerana Mohd Danial terselamat dalam kejadian itu, namun reda dengan pemergian arwah Qurratul Ayuni,” katanya.

Mangsa Banjir Di Kelantan

                                  Empat terkorban banjir di Kelantan                             KOTA BHARU - Banjir hari kedua di Kelantan semalam mengorbankan empat nyawa, dua darinya pasangan adik-beradik yang lemas dalam tragedi di tiga lokasi berasingan.

Mohd Arif Hukmi, 10 dan Mohd Fathi Asyraf, 14, maut setelah lemas di tali air di Kampung Tualang Salak, Bachok manakala pelajar tahfiz Mohd Raihan Hasnan, 15, dikhuatiri lemas di tali air Lubuk Tapah Pasir Mas.

Mayat mangsa keempat, seorang kanak-kanak, Shahrul Aiman Mohd Ridzuan, dua tahun 11 bulan, ditemui ibunya setelah bermain di gigi air tepi rumah mereka di Cabang Tiga, Rantau Panjang, 6.55 petang semalam.

Mangsa disahkan meninggal dunia setelah dihantar ke Klinik Kesihatan Rantau Panjang kira-kira setengah jam kemudian.

Di Bachok, Suriani Dollah, 37, pengsan sejurus dua anak lelakinya yang lemas itu dijumpai oleh pasukan menyelamat, semalam.

Ibu tersebut tidak dapat menahan sebak dan pengsan selepas melihat mayat anak sulungnya, Mohd Fathi Asyraf, 14, manakala Mohd Arif Hukmi, 10, ditemui lima minit kemudian di lokasi yang sama.

Suaminya, Ruslan Ab Ghani, 46, berkata, dia tidak menyangka, hasrat anaknya yang tiba-tiba ingin menggunakan selimut milik arwah datuknya, Abdul Ghani, me-nandakan mereka juga ingin pergi meninggalkan keluarga.

Menurutnya, anak sulungnya, Mohd Fathi Asyraf, 14, amat rapat dengan arwah datuknya sejak kecil.

“Dua tiga malam lepas, dia minta selimut arwah datuknya. Mulanya pelik juga, tetapi kini baru saya sedar ia petanda bahawa dia ingin pergi meninggalkan kami.

“Mohd Fathi juga kelihatan rapat de-ngan adik ketiganya, Mohd Arif Hukmi, 10, akhir- akhir ini, sedangkan sebelum ini mereka jarang dilihat bersama,” katanya.

Sunday, 13 November 2011

'Harimau Mengaum Lagi'

SASARAN mengutip tiga mata pada perlawanan ketiga Kumpulan A sudah memadai buat skuad bawah 23 negara di Jakarta, semalam walaupun ketua jurulatih, Ong Kim Swee jelas kecewa dengan perubahan rentak permainan pada babak kedua menentang Kemboja.

Kesebelasan utama Harimau Muda yang menyaksikan Izzaq Faris Ramlan diletakkan sebagai penyerang tunggal dan Yong Kuong Yong diturunkan buat pertama kali, mempamerkan persembahan kemas dan mengasyikkan sepanjang babak pertama yang menghasilkan tiga gol, tetapi memberi ruang kepada Kemboja membolosi gawang negara pada babak kedua sebelum Wan Zaharul Nizam Zakaria menambah gol pada minit terakhir.
“Ini satu keputusan baik tetapi pada babak kedua pemain terlalu santai dan akibatnya kita dihukum satu gol,” kata Kim Swee yang memasukkan A Thamil Arasu menggantikan Izzaq dan Ahmad Fakri Saarani menggantikan Kuong Yong pada babak kedua.
“Keutamaan kita ialah mencapai apa yang kita sasarkan pada perlawanan ini. Seperti pada perlawanan sebelumnya menentang Singapura dan Thailand, kita mempunyai banyak peluang tetapi hanya mampu menjelmakan dua gol.

“Jadi empat gol pada perlawanan malam ini (semalam) dan corak permainan kemas pemain, adalah satu tanda positif menjelang pertemuan penentuan dengan tuan rumah Khamis ini. Cuma kita perlu lebih fokus sepanjang permainan itu nanti.”

Kim Swee menegaskan, provokasi tuan rumah sekadar meningkatkan lagi semangat pemain untuk mencari kemenangan. “Kita sudah selangkah ke separuh akhir dan hanya memerlukan satu mata untuk layak, tetapi kami bermain bukan untuk satu mata,” kata Kim Swee....

Sunday, 6 November 2011

BUNUH DIRI SELEPAS BUNUH CUCU

                                                    KENANGAN...Lim bersama Yin Yin.


AMPANG: Seorang nenek nekad membunuh diri dengan terjun dari tingkat tiga sebuah apartmen selepas rasa bersalah apabila pisau yang dibaling ke arah anak lelaki dan menantunya tersasar, sebaliknya tepat ke dahi cucu perempuannya berusia tiga tahun.
Dalam kejadian kira-kira jam 11 pagi kelmarin itu, Lim Sin Meow, 80, sebelum itu bertengkar dengan anak lelakinya yang berusia 40-an di rumah mereka di Jalan Wawasan 3, di sini. 
Namun, campur tangan menantunya yang berusia 40 tahun membuatkan Lim hilang pertimbangan sehingga mengambil sebilah pisau pemotong daging dari dapur lalu membalingnya ke arah anak serta menantunya.

Tanpa disedari Lim, cucunya, Chong Yin Yin, 3, turut berada di situ dan pisau dibalingnya tepat kena bahagian dahi kanak-kanak itu menyebabkan kecederaan parah.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, kecewa dengan apa terjadi, Lim pergi ke sebuah apartmen terletak 650 meter dari rumahnya dan nekad membunuh diri dengan terjun dari tingkat tiga.

Friday, 4 November 2011

Nak Balik Kampung???

                                                                Foto:Sairien Nafis




Kenderaan sesak apabila warga kota mula meninggalkan Kuala Lumpur untuk pulang ke kampung bagi menyambut Aidiladha, esok...

Thursday, 3 November 2011

Sampai Jua Akhirnya

Alhamdulillah...Smpai jgk akhirnya ke kg halaman ku...rase puas hati la blh blk kg wlaupun sekejap je asl kn blh raye kt kg aku sdri..sape2 yg xboleh blk kg tu jgn jeles ye..hehehe. rase xde pape dh nk cita bt masa nie,goodluck pd sape2 yg drive keter nk pulang ke kg masing2 tu.harap2 xde pape yg blaku pd korng sume agar dpt raye besma keluarga masing2.."pandu cermat,jiwa selamat" & "biar lambat asal kn selamat"....Selamat Hari Raye AidilAdha...

Wednesday, 2 November 2011

Masalah Nak Balik Pulok..

Bunyi jah cuti ckit wajib tiket bas nk kelate habis awal,bnyk sggh lah anak2 kelate hok dok ngaji d luar ngri kelate nie..nie mslah kawe plk... Tiket bas habis doh ke kelate,pastu xkei nk raye haji d tganu thn nih..Mslah btl...
mintok2 sapa d ganu mlm nie ado la tiket bas,biar lah mahal pun asal buleh nk rayo haji d kelate..huhu
InsyAllah la...

Thursday, 27 October 2011

PSP

PSP!! bila la blh aku nk memiliki sdri psp nie dh lame aku nk kan benda nie..,skrng org dok maen I-pad aku bru jew nk rase bnda nie(ketinggalan betul)...xde sape2 ke nk jual murah2 PSP,hajt aku nk beli..,ade bnda nie blh la nk maen ats bas ke kt mane pun asal kn blh wt hlng boring aku...nk beli i-pad dh mmg sah2 xmampu kalu bnda nie blh thn skit dgn duit elaun bulan2..hihi ade sape2 nk jual bg thu erk....
KAWE HARAP TU!!

Masih Ingat Permainan Ini??

Pemainan ape kah nie?? budak2 dlu mesti ingt punya la dgn mainan ni tp budak2 zaman skrng mgkin dh xknl kot  "bola kaki tiga"..dlu game nie la paling famous skali masa thu 2002,msa tu kt kg aku la pling hadal skali bub2 lompat nie siap cedara kt lutut tu mainan biase je bg ku msa tu..hehe(koya hebat) last2 skali kaloh jgk..hahaha

Wednesday, 26 October 2011

Kampung Halaman Yang Di Rindui


Taman Guru....ckap je psl Taman Guru,pintu geng mesti org kenal punya la sbb rumah aku dekat dengan Wakaf Che Yeh..hehe, Tgk je signboard ke taman guru rase rindu plk nk blk kg...Biase la dh jd anak perantau ssh skit nk blk kg kena2 lg aku kena krusus kt Kemaman,Terengganu slma 2bulan..Dh la hari raye deepavali xblh blk,xpe la Hari Raye Haji nie kena blk jgk xkira ape jua skali pun,yg penting pg raye aku dpt sembahyang kt masjid Taman Guru kg halaman ku....hehe
Cuba Lihat Gambar Ni.. Haiwan Lebih Berperikebinatangan Berbanding Manusia Yg Tiada Kemanusiaan... Dunia Oh Dunia,ape nk jd lah skrng nie..cu tggl kn komen anda....

Monday, 24 October 2011

Boring Bila Tiada Wifi

Boring nya xdpt nk online Facebook.biase mlm2 aku blh nk online kt mane saje asl kn ada wifi tp skrng xblh nk online sbb ade mslah trrntu skit...nasib baek aku blh curi2 online kt u Tati nie..blh jgk lps rindu nk post kt blog utk korng sume...tp facebook die sekat plk,xlh nk online fb jgk la..nasib baek blog blh..hehe
rase2 xde pape dh aku nk cita, name nya Sekadr Bercerita kn kn kn?? xprlu la pnjang2...